5 אסטרטגיות שיווק חדשות לעסקי  B2B שכדאי לנסות

תחום השיווק הדיגיטלי משתנה כל הזמן. דוגמה מובהקת לכך, היא הגברת השימוש בבינה מלאכותית (AI), שהפכה למשמעותית יותר בשנה האחרונה עם כניסת צ'אט GPT ומידג'רני. שינויים אלו, מצריכים שימוש באסטרטגיות חדשות שישמרו עליכם מעודכנים בעולם העסקים המתפתחבמאמר זה, נציג את אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי לעסקי B2B שכדאי לכם לנסות בשנת 2024.


1.צרו "משפך כוונה" עבור מילות המפתח שלכם לקידום אתרים- שיווק תוכן מאפשר לעסקי  B2Bלהציג את הידע שלהם בתעשייה ולשפר את מיקום האתר במנועי החיפוש. על מנת  לקבל את התוצאות הטובות ביותר יש להשתמש במילות המפתח הנכונות. במקום להתמקד רק במילות המפתח שהלקוחות שלכם מחפשים כשהם בסוף או בתחילת מסע הרכישה שלהם, כדאי להעביר אותם דרך משפך הרכישה באמצעות התוכן. כך לדוגמה, יש להתחיל במילות מפתח טקטיות ואינפורמטיביות, כמו "כיצד להשתמש בפלטפורמת שיווק במדיה החברתית", שעוזרות ללקוחות לחקור ולצבור ידע בתחום. לאחר מכן, יש להשתמש במונחים שנועדו לעזור ללקוחות לקבל החלטה נכונה לגבי אילו מוצרים להשתמש, כגון "10 כלי השיווק החברתי המובילים" ולבסוף, להשתמש במילות מפתח המתמקדות בהמרת לקוח מעורב. לדוגמה, "קנה מדריך שיווק במדיה החברתית". 

2.מינוף רגש בפרסום- ישנה תפיסה מוטעה כי מסעות רכישה ב-B2C הם רגשיים, בעוד רכישות B2B הן מתוך הגיון. אך למעשה, כמעט כל החלטות הרכישה קשורות לאלמנטים רגשיים- אפילו אלו שמתקבלות על ידי עסקים. אמנם לקוחות ה B2B-עשויים להתעניין יותר במקרי בוחן, עובדות, סטטיסטיקות והוכחות מאשר קהל ה-B2C  שלך, אך הם גם ירצו להרגיש חיבור רגשי לעסק שלך. הוספת מושגים רגשיים כמו סטוריטלינג לקמפיינים B2B יכולה לעזור לכם להתחבר לקהל שלכם ברמה עמוקה יותר, להגדיל את ההמרות ולעודד נאמנות. 

3.הפכו לדינמיים עם תוכן מותאם אישית- אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את אסטרטגיות השיווק ב-B2B היא להפוך את התוכן למותאם יותר אישית לכל לקוח פוטנציאלי. לצורך כך, תוכלו להשתמש בנכסים "דינמיים", בהם ניתן לשנות את רכיבי הפרסום שהלקוחות שלכם רואים. כך למשל, תוכלו להציג חלונות קופצים ייחודיים באתר והצעות המבוססות על מוצרים שלקוחות אולי רכשו בעבר. ניתן ליצור הצעות קופצות ללקוחות שונים, שמופיעות רק בדפי אתר מסוימים, מה שהופך אותן לרלוונטיות יותר לתוכן שהלקוח מעוניין בו. 

4.מינוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים וניתוחי מקרים- הרב המוחלט של רוכשי B2B מדווחים כי יש סיכוי גבוה יותר שיקבלו החלטת רכישה לאחר שקראו ביקורת אמינה. הגיוני וסביר שרוכש מבקש לראות הוכחה לכך שהמוצר או השירות שהוא משקיע בו יניבו תוצאות. תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) הוא הדרך הטובה ביותר לספק להם את הביטחון שברכישה מכם. ניתן לעשות זאת על ידי שיתוף ביקורות והמלצות ברשתות החברתיות ובאתר או לפרסם סרטוני המלצות של לקוחות. אחת הצורות היעילות ביותר של UGC עבור עסקי B2B היא מקרי בוחן. עסקי B2B משתמשים במקרי בוחן כדי לספר על פתרונות והצלחות עבור לקוחות שלהם בעבר כדי להתחבר לקהל היעד. 

5.השתמשו במשאבי הדרכה לשיווק- חלק מההצלחה בשיווק B2B הוא לזכור ששימור לקוחות חשוב לא פחות מהאיתור הראשוני. על פי סיילספורס, 74% מהלקוחות צפויים להחליף ספק או  מותג במידה ותהליכי הרכישה והשימוש קשים מדי. לרוב רוכשי ה B2B-היום אין הרבה זמן להשקיע בלימוד והטמעה של כלים ומוצרים חדשים. הלקוחות רוצים לקנות מוצר לאחר שידעו איך להשתמש בו. הטמעה של הדרכת לקוחות בתוכנית שיווק התוכן שלכם יכולה להגדיל באופן משמעותי את הסיכויים לעליה במכירות. 


לצורך כך יש להבין את הבעיות שהלקוחות שלכם מתמודדים איתם. חשוב לגלות במה הלקוחות זקוקים לעזרה והיכן הם רואים את הערך המיידי ביותר. באמצעות מידע זה מומלץ להפיק מגוון של וובינרים, סרטוני הסבר, מאמרים ופוסטים שתוכלו לשתף בנכסים הדיגיטליים. תוצאה יעילה אפשר לקבל משילוב של תיאור התהליך עם תמונות והוראות. כשלקוח פונה אליכם לצורך הסבר לצוות המכירות או כשהוא שוקל לקנות את אחד מהמוצרים שלכם אפשר להעביר החומרים הדיגיטליים הקיימים אצלכם זה מכבר. התוכן הדיגיטלי הזה יתווסף לאתר שלכם ויעזור לשפר את אסטרטגיות ה SEO-שלך בנוסף לעובדה שיקל על הלקוחות להבין טוב יותר את השירות או המוצר שלכם.


-----------------------------------------------------

לתאום פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות לחץ כאן