שיווק B2B: איך להשתמש בכלים דיגיטליים לקידום העסקים בשוק התחרותי

השיווק והשירותים בעסקי B2B מתמקדים בקהל לקוחות עסקי ומצומצם.  

התחרות הגוברת בשוק מעצימה את הצורך בטכניקות שיווק מתקדמות וממוקדות.  

בכתבה המצורפת נסקור כיצד להשתמש בכלים הדיגיטליים לקידום העסק בשוק התחרותי.

השיווק והשירותים בעסקי B2B מתמקדים בקהל לקוחות עסקי השונה לחלוטין מהשוק הצרכני הרגיל (B2C). עם צמיחת התחרות וההתפתחות הטכנולוגית המתמדת התפתחו שיטות חדשות לשיווק ולקידום מכירות בתחום ה-B2B. שיטות אלו מעניקות לעסקים את האפשרות לשימוש מדויק ויעיל בכלים דיגיטליים ומסייעות להם להגיע ליעדים ולהשיג תוצאות מרשימות. 

ההבדל בין B2B  ל-B2C בדיגיטל  

סוג הפעילות השיווקית של עסקים משתנה בהתאם לאופי הלקוחות אליהם הוא פונה. עסקי B2B פונים לעסקים אחרים ואילו עסקי B2C פונים לצרכן הפרטי וכך גם אופי הפעילות של השיווק הדיגיטלי. ב-B2C המוצרים נמכרים לצרכנים סופיים, ולכן חשוב להשיג את תשומת הלב של הצרכן וליצור חווית קניה חיובית ומרהיבה. ב-B2B, המוצרים והשירותים נמכרים בדרך כלל לעסקים אחרים - פתרונות או מוצרים מקצועיים, שירותי הנדסה וייעוץ, תוכנת ניהול, שירותי ענן, או ציוד מתקדם. לאופי פעילות מסחרית כזו מתאים ששיווק הדיגיטלי יתמקד בבניית יחסים עסקיים ויציבים לאורך זמן. לכן חשוב להציע מידע מקצועי ומעמיק ולהדגיש את היתרונות המקצועיים של המוצרים והשירותים. צריך לזכור כי לעיתים הרכישה ב-B2B מורכבת, ארוכה ותלויה בהחלטה של מספר גורמים ולכן יש דרישה גבוהה למידע מותאם אישית ולייעוץ מקצועי.   

קהל הלקוחות ב-B2B: קטן, מקצועי וסקרן 

קהל הלקוחות ב-B2B הוא קטן בהשוואה לקהל הצרכנים (B2C) ואינו פונה לשוק עם מיליוני צרכנים עסקי B2B אלה פועל מול עשרות או מאות לקוחות קצה בלבד. קהל הלקוחות ב-B2B הוא מקצועי ממוקד ומיומן יותר. מכיוון שקהל היעד הינו בעל התמחות בתחום הוא מודע לפרטים הטכניים ולדרישות עסקיות. קהל לקוחות ב-B2B רגיש לשינויים בשוק, לטכנולוגיה חדשה ולפתרונות חדשים. השוק המקצועי הזה יודע להעריך חדשנות ויכולת להתאים את הפתרונות לצרכיהם המשתנים. 

טלמרקטינג B2B צריך להיות ממוקד ומוכן ולהעביר מידע דיגיטלי 

טלמרקטינג B2B הוא כלי חשוב בשיווק של עסקים הרוצים לקדם את מוצריהם או שירותיהם לחברות אחרות. ישנם מספר מפתחות להצלחה בתחום טלמרקטינג B2B. הראשון הוא מידע ממוקד על לקוח פוטנציאלי. בעזרת כלים דיגיטליים מתקדמים, ניתן לאסוף ולנתח מידע על הלקוחות הפוטנציאליים כגון דרישותיהם, היסטוריית הרכישות וצרכיהם הספציפיים. המפתח השני הוא המוכנות לשינוי. השוק העסקי דינמי ומשתנה וכך גם הצרכים של לקוחות ה-B2B. חשוב להיות מוכנים לשינוי ולהתאים את הגישה ואת המסרים לפי התנאים החדשים של השוק. המפתח השלישי הוא שימוש בדיגיטל להעברת מידע ללקוחות באמצעות רשימות תפוצה, מיילים ממוענים אישית, וקמפיינים ברשתות חברתיות. את הטלמרקטינג אפשר להפעיל כדי לסייע בפתרון בעיות ובהתמודדות עם חששות של הלקוחות הפוטנציאליים. המפתח הרביעי הוא הקשבה פעילה לצרכי הלקוח והצעת פתרונות מותאמים אישית שיעזרו להם להתמודד עם האתגרים שלהם. חשוב לעקוב אחר הלידים באמצעות מערכות CRM ואוטומציה שיווקית. 

צריך לשלב מספר פלטפורמות דיגיטליות לפעילות B2B  

שימוש במגוון פלטפורמות דיגיטליות מסייעות לחברות B2B להשיג את מטרותיהן בצורה אפקטיבית ומאפשרים להן להיות יציבות ופורצות דרך בשוק התחרותי. השימוש במגוון פלטפורמות דיגיטליות מאפשר להגיע לקהל רחב של לקוחות פוטנציאליים בצורה ממוקדת ויעילה. ערוצים דיגיטלים מגוונים יאפשרו לקבל למידע מדויק על קשת רחבה יותר של לקוחות ועל אפקטיביות פעילות השיווק ובכך ליצור תוכן ומבצעים שמתאימים עבורם בדיוק. 

ההבדל בין בלוג למרכז ידע 

בעוד בלוג לעסקים מתאים לפרסום תוכן יומיומי או שוטף, המספק מידע, עדכונים ותובנות מהירות, המאפשר לבנות קהל נאמן ולהתקשר ישירות עם הקוראים, מרכז ידע מתאים לארגון וניהול מידע מורכב ומתמשך בצורה מסודרת. מרכז הידע יכול לספק מידע מקיף ולהעמיק בפרטים טכניים חשובים. מרכז הידע יכול לשמש ככלי ללמידה עצמית, לשדרוג ידע קיים, ולספק ללקוחות פתרונות מתקדמים לאתגרים ובעיות עסקיות מסוימות. שילוב של בלוג ומרכז ידע יכול להשיא תוצאה מיטבית- הבלוג ישפר  את הקשר האישי עם הלקוחות, בעוד מרכז הידע יספק ידע עמוק, המתמקד במתן פתרונות טכניים ועסקיים.

------------------------------------------------------

אנחנו ב DC מתמחים בשיווק דיגיטלי B2B

לפגישת ייעוץ על האתגרים בשוק ה B2B ללא עלות וללא התחייבות לחץ כאן