כיצד ליצור אסטרטגיות צמיחה לעסקי B2B

פיתוח עסקי הוא תהליך של איתור הזדמנויות להגדלת המכירות וקהל הלקוחות. 

התהליך מחזק את המודעות למותג תוך פנייה לשווקים חדשים והגדלת הפעילות מול לקוחות קיימים. 

כך תדעו כיצד ליצור אסטרטגיית צמיחה ולהקנות לפעילות ה B2B שלכם יתרון בסביבה הדיגיטלית.


התחרות בין עסקי B2B מצריכה התמקדות ושימוש באסטרטגיות מתקדמות לפיתוח עסקי, המשלבות כלים שיווקיים, פיתוח עסקי ומכירות. במאמר זה, נסתכל כיצד חיזוק ובניית המותג מוכנסת לתוך המשוואה, איך חיפוש ופנייה לשווקים חדשים מהווה כלי אסטרטגי והאופן שבו הלימוד וההכשרה של צוותי השיווק יכולים לשפר את נפח המכירות. יצירת אסטרטגית צמיחה משולבת הכוללת את אלו יכולה להקנות לעסקי B2B יתרון על פני המתחרים בעולם העסקים הדיגיטלי. 

אז מהן הדרכים ליצור אסטרטגיית צמיחה לעסקי B2B?

בניית מודעות למותג ומוניטין- בניית מודעות והקניית מוניטין למותג הם אבן יסוד בכל אסטרטגית צמיחה. על מנת לבנות זהות מותג ייחודית, יש להגדיר בבהירות את ההתמקדות ואת סט הערכים של העסק. ההתמקדות בתוכן איכותי ברשתות החברתיות ובפרסומים המקוונים, יכולה להוות פריצת דרך ביצירת התעניינות במוצר או בשירות שאתם מציעים ללקוחות. יצירת תוכן מקורי ומעורר עניין המתמקד בפתרונות שהעסק מציע יכול להיעשות באמצעות פרסום מאמרים, פוסטים ותמונות ברשתות החברתיות באופן תדיר וקבוע. חשוב להשתמש בלוגו, בצבעים ובסגנונות המזוהים עם העסק כדי להגביר את הזכירות למותג. חשוב לשים דגש על שימור יחסים עם לקוחות קיימים ושותפים ולהתמקד בשירות איכותי, לצד מבצעים הטבות ותוכניות נאמנות המגבירות את המוניטין. 

איתור שווקים חדשים והרחבת הקיימים- לפני שמתקדמים לפרקטיקה חשוב להבין את השוק בצורה מקיפה. הבנת הסביבה העסקית נעשית באמצעות ניתוח של טרנדים, בניית פרופילים של לקוחות פוטנציאליים, איתור פערים בשוק ואיתור ההזדמנויות לחדור לשווקים חדשים. באמצעות כלי ניתוח שיווקיים כמו סקרים, SWOT ומחקר שוק ניתן לקבוע את היכולת לכבוש שוק חדש ולהצמיח את הפעילות.

שמירה על קשר רציף עם הלקוחות הקיימים- שמירה על קשר תדיר ושוטף עם לקוחות קיימים באמצעות ניוזלטרים, פוסטים ברשתות החברתיות והצעת מבצעים מיוחדים, תחזק את הקשר עם לקוחות קיימים ותייצר מכירות חוזרות. 

לימוד וההכשרה של צוותי השיווק- בניית תוכניות הכשרה לשדרוג יכולות השיווק והמכירה של הצוות באמצעות הכלים הדיגיטליים הצוות המכירות  יוכל להתמודד עם האתגרים השוטפים ולהבטיח את ההצלחה העתידית אם התוכן הדיגיטלי באתר וברשתות יהיה זמין להצגה בפני הלקוחות.

מעקב ומדידה- דרך נוספת לשיפור היכולות של צוותי השיווק והמכירות היא הטמעת טכנולוגיות שיסייעו להם בתהליך המכירה. הטמעת מערכות מדידה כמו Google Analytics, ו-CRM יסייעו להם לעקוב אחרי הביצועים של הקמפיינים השיווקיים, לעקוב אחרי היעדים והביצועים על מנת שיוכלו לבצע שיפורים בהתאם. התקנה נכונה  TAG MANAGER בין האתר לרשתות החברתיות תשפר את הביצועים של הנכסים הדיגיטליים לאורך זמן.

לסיכום- 

השילוב בין דרכי הפעולה שהצענו כאן מהווה גישה מקיפה לשיפור תהליכי הפרסום המכירה והפיתוח העסקי. כל אחת מתתי האסטרטגיות משפרת את האחרת, יוצרת יחסי שיתוף פעולה בין התחומים, ומובילה למערכת שלמה הפועלת בצורה מסונכרנת. שילוב של אלו מאפשר לעסקי B2B להצליח לצמוח, להתמודד בפני אתגרי השוק, וליצור מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות. עבודה עם חברת תוכן ואסטרטגיות פיתוח עסקי לעסקי B2B כמו DC4B, תשפר את יכולת המכירה לאורך זמן. באמצעות המומחיות והניסיון שמביאה איתה DC4B כחברה מקצועית המתמחה בכתיבת תוכן והזרמתו בכלים דיגיטליים תתאפשר  גישה לרשת רחבה יותר של לקוחות ושותפים עסקיים פוטנציאליים. עבודה עם צוות תוכן ופיתוח עסקי חיצוני יכולה לפנות זמן לצוותי השיווק והמכירות  להתמקד במשימות השוטפות החשובות של הפעולות היומיומית.


--------------------------------------------------------

לתאום פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות לחץ כאן