הדיגיטל מכריח את החברות להיות מול קהל גדול יותר

ספויילר- כל עסק זקוק לנוכחות דיגיטלית ולא משנה אם אתם חברה גלובאלית או פרילנס שפתח עסק זעיר.במאמר הנוכחי נסביר מה הם הכלים הדיגיטליים ואיך הזמינות הדיגיטלית מאפשרת לחברה לבנות נוכחות גדולה מול קהל חדש שלא היה שם לפני כן. 

העולם נמצא בדיגיטל והקורונה, איך לכתוב זאת בעדינות הוכיחה את זה יותר מתמיד. מי שלא שם- לא קיים. מי שלא התאים את עצמו למצב החדש- נשאר מאחור: בין אם אתם חנות, או חברה מסחרית, עמותה, חברה שמעניקה שירותי ייעוץ. יש לכם חברה? זה הזמן להכנס לעולם המופלא של השיווק הדיגיטלי.

כל עסק זקוק לנוכחות דיגיטלית - בחרו פלטפורמה אחת בבעלותכם ותוסיפו רשתות חברתיות

לזמינות הדיגיטלית, יש יתרונות רבים: הרשתות החברתיות הן מאפשרות לחברה להיחשף ולהגיע לכל אחת ואחד במרחק קליק אחד בלבד. החברה יכולה לפתח קשרים עסקיים ולממש פוטנציאל עסקי מבלי להפגש פנים מול פנים. 

זה ייתרון עצום, החברה, מוצריה ושירותיה יכולים להיות נוכחים ולשווק במספר פלטפורמות במקביל, להגיע לסוגי לקוחות שונים, בזמנים שונים ובמקביל וכל זה מבלי לצאת מהמשרד.

מה היא נוכחות דיגיטלית?

כל מפגש עם הלקוח, באמצעות פלטרפומה הנצפית בנגיעת מסך, היא נוכחות דיגיטלית:

  1. אתר אינטרנט
  2. בלוג
  3. חנות איקומרס
  4. ערוצים ברשתות חברתיות (לינקדאין, פיסבוק, אינסטגרם, טלגרם, טיקטוק, קלאבהאוס, פינטרסט ועוד)
  5. פודקאסט
  6. אפליקציה
  7. ניוזלטר
  8. קמפיינים עם משפיעני רשת
  9. כתבות יח"צ באתרים אחרים
  10. ועוד

תחשבו רגע, מתי לאחרונה יצא לכם לעמוד על במה כ"כ גדולה מול קהל לקוחות מטורגט ומדויק? הנוכחות הדיגיטלית מאפשרת לנו לזהות פוטנציאל, לעיתים לפתח מוצרים או שירותים שנוצורים בעקבות נוכחות הקהל, לכתוב על נושאים שאנחנו יודעים שמדברים עליהם. 

אנחנו יודעים למקד בחיפוש את הקהל לפי תחומי ידע, ענין,  איזור גאוגרפי ועוד. 

אנחנו יכולים לחשוף אותו לתכנים שלנו ולמומחיות שלנו בדרכים שונות כשהבסיס הוא השימוש בפלטפורמות השונות בדיגיטל.

היום חיפוש אחר בעל מומחה נעשה בדיגיטל, והמידע הדיגיטלי רק ילך ויתעצם כי הטכנולוגיה, הרשתות החברתיות והצורך למצא מידע זמין,רק מעמיקים את השימוש וקלות שליפת המידע הרלוונטי.

הטעות של שימוש חברות בבמה הדיגיטלית

הרבה חברות מנגישות את המידע אודות החברה כפי שעשו זאת בצורת השיווק המסותרית. וזה, לא עובד כל כך טוב בדיגיטל. למה? כי לדיגיטל יש שפה משלה. 

לעיתים, חברות מנסות לשווק בדיגיטל בפלטפורמה מסוימת כי כך המתחרים עושים, או כי הם שמעו על טרנדים דיגיטלים, והולכים אחריו בעיניים עצומות.
אם כולם למשל מדברים עכשיו על קלאב האוס וטלגרם, זה לא אומר שאתם צריכים להיות שם כי הקהל שלכם לא שם.
לעיתים אף מנהלי שיווק שמים את כל הנוכחות הדיגיטלית במקום אחד, בפלטפורמה מוכרת.
מה קורה במצב כזה? הם משמרים את אותה נוכחות דיגיטלית שגויה ואז: אין פניות, אין לידים רלוונטים, מקדמים במקומות הלא מתאימים. 

החברות מבינות שצריך לשווק, הן פתוחות לכך, אבל לא יודעות איפה להתחיל. הן פתוחות לטכנולוגיה ועושות טעויות: שליפה מהמותן, העתקה ממתחרים, כתיבה בשפה של החברה לא בשפה של הלקוח. או במילים אחרות: כאוס דיגיטלי. 

איך מודדים כשלון? כמו שמודדים הצלחה: האם עמוד הצור קשר עובד? האם הפניות רלוונטיות? האם יש צמיחה אורגנית של הנתונים? האם נוצרות הפניות למכירות?

חשוב לזכור שלא כל דבר מתאים לכולם ואין להכניס את כל הכלים הדיגיטלים והנכסים הדיגיטליים- לסל אחד. לכל פלטפורמה יתרונות וחסרונות משלה, כל חברה צריכה להתאים את עצמה, לקהל, לזמנים משתנים וכו'.

איך מתבצע ניהול נכון של הנוכחות הדיגיטלית

אתם צריכים לנהל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם בחוכמה. להבין: מה נכון לכם, באיזו נישה אתם מרגישים בנוח ולא פחות- מה נכון לחברה. האם בניית קהילה בפייסבוק, ניוזלטר, משפיעני רשת, אתר, בלוג מקצועי.

הזמינות הטכנולוגית בדיגיטל מאפשרת לכולנו להיות נוכחים מול קהל החוכמה היא איך לעשות את זה נכון, בצורה מדוייקת, מותאמת אישית, עם ניסיון מוכח של שנים בעולמות הדיגיטלי, תוכן והאסטרטגיה.

אנחנו כאן ב DC4B בונים עבורכם אסטרטגיה שיווקית, נוכחות דיגיטלית רחבה, מותאמת אישית,.
כל הזמן עם היד על הדופק מול הנתונים והמדדים, שואלים את השאלות הנכונות במטרה להבין את המסר ולהעביר אותו נכון.
כל זה בכדי שתכירו את הקהל שלכם ותדעו לקדם את החברה על הבמה הנכונה ובאופן המדויק ביותר.