משווקי B2B: האם דף הבית של האתר שלכם צריך רענון?


הדבר הכי קשה עבור חלקנו הוא להיות ביקורתיים כלפי תוצר שעבדנו עליו קשה. לרוב, התוצאות שהפקנו ייראו בעינינו קרובות לשלמות ויהיה לנו מאוד קשה להצביע על כשלים או דברים לשיפור. כפועל יוצא, יהיה לנו קשה לזהות מתי נכון לבצע רענון לדף הבית של האתר ולהתחדש בעיצוב חדש, תוכן חדש או מסרים חדשים. לכן, ריכזנו כמה סיבות אובייקטיביות שיכולות להשפיע על ביצוע הרענון בזמן הנכון.

אז איך תדעו מתי הגיע הזמן לרענן את דף הבית של האתר שלכם?

זה באמת קשה להיות אובייקטיביים ולהסתכל על האתר שלכם מנקודת מבט נקייה, לכן ריכזנו כמה רמזים שמעידים על הצורך ברענון דף הבית שלכם האתר שלכם: 

  1. הטראפיק באתר שלכם לא מתרומם. אם הכניסות וההמרות באתר שלכם אינן במגמת עלייה, הגיע הזמן לרענן. אתם בוודאי רוצים שהטראפיק באתר יגדל, ורענון יכול להביא חיים חדשים לאתר, להניע אתכם להעריך מחדש את כפתורי הקריאה לפעולה ולעזור לכם להתמקד מחדש במדדים החשובים.

  2. האתר שלכם כבר לא ממש משקף את הגרסה הטובה ביותר של השירות שאתם מציעים או המוצר שאתם מוכרים, ואולי המידע שמוצג גם לא לגמרי מדויק. זהו לא רק רמז לביצוע רענון, אלא הכרח של ממש. צרו דף בית שישקף את החוזקות שלכם, את העשייה שלכם ואל תתפשרו על משהו ש"קרוב" לשם.

  3. שמתם לב שיש שינוי מסוים בלקוחות של האתר שלכם, אבל המסרים שלכם נשארו אותו הדבר. פנייה נכונה וברורה לצרכים ולרצונות של לקוחות האתר שלכם, דיבור באותה השפה שהם רוצים לשמוע והבנה של מה הם צריכים היא קריטית להמרות באתר שלכם.

ההחלטה התקבלה ואתם מעוניינים ברענון. מה עושים מכאן?

רוצים לעשות רענון לדף הבית ולא יודעים מאיפה להתחיל? הרבה פעמים אנחנו לא ממש יודעים במה להתמקד, מה יעשה טוב לדף הבית ומה יגרום לו לדעוך עוד יותר. לכן, ריכזנו כמה טיפים פרקטיים שיוכלו לעזור לכם בתחילת התהליך: 

  1. שימו לב לקופי באתר שלכם - יכול להיות שהקופי שכתוב אצלכם באתר לא משדר באופן ברור את מה שאתם רוצים להגיד. מעבר לכך, יכול להיות שהמשתמש לא מצליח להתמצא באתר מאחר והכפתורים אינם מכווינים אותו באופן נכון. למשל, אם הלקוח מעוניין לרכוש, חייב להיות כפתור מאוד ברור לשם כך. למשל, שימוש במילים "לרכישה" או "לפתיחת חשבון".

  2. שימו לב למידע בדף הבית של האתר שלכם - דף הבית של האתר שלכם הוא המקום הראשון אותו רואה המשתמש, והוא צריך לתת לו מידע בסיסי ותמציתי על השירות או המוצר שאתם מספקים ומשם להכווין אותו למקום שהוא צריך. כדי להבין האם אתם עושים זאת נכון, עליכם לשאול את השאלות הבאות (מנקודת מבטו של המשתמש):
  • מה החברה מציעה?
  • למי המוצר או השירות מיועד?
  • איך אני משיג את זה?

 כך תוכלו להבין האם דף הבית מציג את המידע שהמשתמש צריך בשביל לקבל החלטה. הקפידו שהתוכן שכתוב בדף הבית מתמקד במשתמש ופחות בחברה שלכם. המשתמשים מגיעים לאתר שלכם כדי למצוא פתרון לבעיה שלהם. אם תתמקדו כל הזמן במה החברה שלכם עושה, ולא בשימושים שהמשתמש יכול להרוויח מכך - לא בטוח שהוא יישאר לזמן רב. המשתמשים יתעניינו יותר ברגע שהם יבינו "מה יוצא להם מזה".

ברגע שהחלטתם לבצע רענון לאתר ולדף הבית בפרט, הקפידו לעשות שיעורי בית לפני פנייה למפתח או מעצב. ודאו שאתם לגמרי מבינים מה אתם צריכים, מה הויז'ן שלכם וכמובן מה העלות שאתם מוכנים להשקיע בכך. כמובן שאתם יכולים ואפילו צריכים להשתמש בכלי מפות חום על מנת להבין את ההתנהגות של הגולשים שלכם ולקבל תובנות שלעיתים לא נראות לעין בצורה ברורה. אחד הכלים הידידותיים לצורך זה הוא Hotjar.

לאחר שגיבשתם את התובנות והבנתם מה צריך להשתנות בדף הבית, תמצאו איש מקצוע שמתאים לסגנון העבודה שלכם ויכול לספק לכם את התוצאה שאתם מדמיינים בראש. אל תחששו לשאול שאלות, לבקש דוגמאות לעבודות או המלצות מלקוחות עבר.

לסיכום:

דף הבית של האתר שלכם הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם. זוהי הדרך של הלקוחות העתידיים שלכם להבין מי אתם, מה אתם עושים, ואיפה זה פוגש אותם ויכול לתרום להם. לכן, עליכם לוודא שדף הבית של האתר שלכם מעודכן ומכיל את המידע הכי רלוונטי, שהוא מעוצב בצורה שתופסת את העין וכן שהוא נוח ופשוט לשימוש. זכרו - רענון דף הבית לא בהכרח אומר לשנות את כולו. לעיתים שינוי קטן יכול לעשות הבדל גדול. 

על הכותב 

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.